jsmtincanada.reismee.nl

Vancouver by rain

Het regent pijpenstelen. Echt niet normaal. Er valt gelijk voor een hele week. Wat gaan we doen? De plannen die we hadden zijn allemaal in de buitenlucht, dus dat is geen succes. Als we dit weer in Nederland zouden hebben, dan kies je beslist voor binnenblijven, maar we gingen toch op pad. We gingen naar Harbour Centre. We hadden gelezen dat daar ook een ondergronds winkelcentrum in zat. Met een camper door Vancouver stad rijden is te doen. Maar een parkeerplaats zoeken is toch iets lastiger. Eindelijk hadden we een parkeerterrein gevonden waar we de camper kwijt konden. Stukje lopen in de stromende regen. Het was eigenlijk gekkenwerk. Tymo lag helemaal ingepakt in de buggy; zijn benen bedekt met een vuilniszak (zo blij dat we de buggy alsnog zijn gaan halen). Onderweg vond iemand ons blijkbaar zo zielig, dat we spontaan een paraplu kregen. Ha, nu hadden we er 2. De plassen kon je inmiddels niet meer vermijden. Het was een kunst om nu de auto's te vermijden die met een noodgang door de plassen reden. Dat is gelukt! Maar onze broeken waren inmiddels tot de knie wel drijfnat geworden. Leuk hoor, Vancouver by rain. Ik, oriëntatievermogen 0,0, heb ons vervolgens ook nog eens de verkeerde kant op laten lopen zodat we de plaats van bestemming echt niet meer te voet wilden bereiken. We doken het metrostation in. Op zich is Vancouver, net als alle andere steden hier en in Amerika, ingedeeld in blokken. Eigenlijk heel makkelijk, maar ja de 1e oriëntatie is wel even cruciaal. Later die middag liepen we met gemak de kant op die we wilden.

Harbour Centre viel, qua winkels, erg tegen. Daar waren we snel klaar mee. Waar het ons voornamelijk om ging was het uitzicht wat je had boven op het gebouw. Het gebouw heeft enigszins iets weg van de Euromast, maar dat een stuk groter. De lift die aan de buitenkant van het gebouw zit, brengt je in no time naar boven. Inmiddels was de regen gestopt en brak zelfs hier en daar de zon door. We hadden een prachtig uitzicht over de stad.

Verder hebben we door Vancouver centrum gelopen en de grotere winkelstraten bezocht. Ik werd persoonlijk beroerd van alle etensluchten die je hoe dan ook moet opsnuiven. En dat zijn dan ook nog eens allemaal verschillende luchten door elkaar.

Na ettelijke kilometers te hebben afgelegd zijn we vermoeid teruggegaan naar het parkeerterrein. He lekker naar de camping en dan relaxen. Dat werd wreed verstoord want bij het uitrijden van het parkeerterrein was een dusdanig drempeltje waardoor onze volledige camper heen en weer slingerde en vervolgens ons 'porcelein' uit de kastjes smeet. We konden scherven gaan rapen. Ach ach, wat balen zeg. Het is niet de eerste keer, maar wel met de meeste schade.... We moeten dus nog even naar de plaatselijke Blokker om het servies weer compleet te maken.

Morgen staat Stanley Park op het programma, daar hebben we veel zin in. Hopelijk iets minder regen, maar de voorspellingen zijn niet al te best voor de rest van de week.

Mama

Hier zal Monique blij mee zijn,zij wilde ook wel eens een verhaal wat niet allemaal zo leuk was.Maar ik vind het wel jammer voor jullie dat het zo heeft geregend,hopelijk zijn de weergoden jullie voor de komende dagen wat beter gezind,want dat is toch leuker.

Monique

Ohhh, heerlijk zo'n verhaal haha. Maar scherven brengen wel geluk, dus toch nog een beetje zoetsappig hihi.
Morgen gaan jullie lekker aan de schoonmaak, en vergeet vooral niet de remsporen goed weg te poetsen! Vanuit ook een regenachtig Nederland wens ik jullie een hele fijne terugreis en zal ik blij zijn om jullie stemmen weer te horen. Volgende reis graag een webcam meenemen!!

Liefs Nikie

ma en ome jan

het zal zeker geen pretje zijn geweest al die regen en misschien wel koud ik hoop dat jullie niet ziek worden en ach dan heb je het canadese snert weer ook mee gemaakt.vanavond eindelijk weer internet vreselijk leuk van mike en tymo op de beweegbare walvissen . liefs en nu tot gauw groetjes ma xxx