jsmtincanada.reismee.nl

Whale watching

Eerst besloten we nog snel even een dagje bij te boeken op deze camping. Even relaxen, van het zonnetje genieten en van het strand.

Spannend! Nu gingen we walvissen spotten! Tenminste dat hoopten we. De jongens keken er ook helemaal naar uit. We waren heel blij dat de wind was gaan liggen want gisteren was het vrij onstuimig op zee (pretty nasty), vertelde onze kapitein Tim. We zaten met totaal 6 personen op deze boot waar er normaal gesproken 12 op kunnen. Dus alle ruimte om te spotten en foto's te maken. Tim vertelde ook dat je achterin het minst last zou hebben van de golven. Dus wij gingen achterin zitten met de kinderen. Mike & Tymo vonden het geweld waarmee de boot steeds over de golven ging fantastisch. Mike zijn woorden waren: 'Helemaal te gek, cool, gaaf mam!' Maar mams vond het helemaal niet te gek, cool, gaaf. Mams was kotsmisselijk. Jan zag het en zette de achterdeur voor me open. Beetje frisse lucht. Ik deed erg mijn best om mijn ontbijtje op zijn plek te houden. Jan had nergens last van. Dus Jan en ik van plaats verwisselen zodat ik vooruit kon kijken. Toen het met mij iets beter ging, zag ik tot mijn schrik dat Jan inmiddels ook groen en geel zag. Ach jee, straks hangen wij over de reling, geen walvis gezien.........

Op het moment dat je dan gewezen wordt op de walvissen, vergeet je even je misselijkheid en doe je vreselijk je best om ze op foto te krijgen. De boot gaat vreselijk heen en weer want de golven zijn nog steeds enorm. Hier en daar hebben we ook een klein stukje van de walvissen in beeld weten te brengen. Uiteindelijk kozen we ervoor om vooral te kijken en niet meer te fotograferen want anders zie je nog niets. We bleken veel geluk te hebben want naast de gewone walvis, zagen we ook nog Humpback whales. Zo gaaf om die joekels te zien, vooral als ze ook hun staart nog helemaal boven water laten zien. Mike en Tymo waren totaal gefascineerd erdoor. Mike wil morgen weer, zei hij. Verder hebben we nog zee otters en zeeleeuwen gezien. We vonden het geweldig.

Totaal heeft de vaartocht 2,5 uur geduurd. De terugweg zijn we helemaal voorin gaan zitten zodat we goed vooruit konden blijven kijken. We zijn zo ontzettend blij dat Mike & Tymo nergens last van hadden. Nog blijer waren we dat we gewoon konden relaxen op de camping. We moesten er niet aan denken nu nog te moeten gaan rijden. Tot de avond hebben we niets meer gegeten. Nu ik dit verslag zit te maken zit ik nog te deinen.

Oja, toen we terugliepen naar de camper stond naast ons een auto geparkeerd met een hond achterin. Hij zag er treurig uit en stond pal in de zon. Het raampje stond maar een heel klein stukje open. Toen we die ochtend parkeerden stond de auto er ook al, dus die hond zat al een hele ochtend in die auto. Zo zielig. En omdat we geparkeerd stonden tegenover het politiebureau is Jan daar naartoe gelopen om dit te melden. Ze zouden er werk van maken. Dan ben je toch geen hondenliefhebber?

Morgen gaan we weer naar het vaste land om Vancouver te bekijken.

Reacties

Reacties

Ingrid

Goedemorgen ! Allereerst; van harte gefeliciteerd, wat leuk dat jullie gaan trouwen en wat een ontzettend mooie herinnering aan HET moment, jullie 4-tjes op de berg. Wat een heerlijke reis zijn jullie aan het maken. En time flies, want voor je het weet zijn jullie weer thuis, aan het werk en voor Shirley geldt; aan het SDP"en.. Ik kan mij wel voorstellen dat de kilometers in de benen zijn gaan zitten, bij wijze van spreken dan. Veel plezier nog de laatste week en ik blijf met plezier de verslagen lezen. Veel groeten, Ingrid

Mama

Oh wat jammer dat jullie zeeziek werden,dat is verschrikkelijk (ik spreek uit ervaring)maar een geluk dat Mike en Tymo er geen last van hadden.Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen,en ik denk dat jij (Shirley) een hele goeie verslaggeefster kan worden van bv reisverhalen je doet het met zoveel geestdrift dat het een genot is om te lezen.
Geniet nog even van de laatste dagen,en laat ons ook nog even meegenieten.
Dikke XXXXX Mama

Sandra de Best

hahaha, ach wel balen dat jullie zeeziek werden...zie geen geel/groene hoofden van jullie.

Geniet nog ffies

Dikke knuffel voor de boys XXX

hans & tiny

hallo jmst
geweldig deze reisverhalen, en de mooie foto,s
als wij de verhalen en de foto,s bekijken is dit voor ons ook vakantie,alleen veel goedkoper,nu shirly je hebt nu wel de vuurdoop gehad deze vakantie met al die vreemde animals,als jullie terug zijn zullen de boys ook niet meer bang zijn van de hond,
geniet nog even van jullie vakantie,en een goede reis terug
ps verwacht binnenkort wel een bordje in de tuin met huis te koop,wegens emigratie
groetjes hans & tiny

gerrit en ineke

heel mooi allemaal de fotos en verhalen hoe krijg je het voor elkaar lijk me erg veel werk maar zo te zien gaat het je goed af geniet nog maar fff want het is zo weer voorbij nog veel plezier grtn gerrit en ineke

Mama

Even een reactie, op de reactie van Hans en Tiny,dat moet een grapje zijn, van dat bord in de tuin.Trouwens de huizenmarkt is zo gekelderd de laatste 4 weken het duurd nu gemiddeld 20 jaar voordat je je huis verkocht hebt.ha ha ha

Mama

ja hoor ook een stomme fout,de spellingcotrole werkt niet!!

jan vellinga

hallo vrienden ik ben onder de indruk van het land canada en volgens mij jullie ook en het is volgens mij ook wel snel gegaan jullie vakantie jan ik ben begonnen met therapie in het rijndam erg zwaar maar ik doe mijn best groetjes ja en anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!