jsmtincanada.reismee.nl

Tofino

Vandaag naar Tofino gereden. Dat ligt halverwege Vancouver Island. We waren aangenaam verrast dat Vancouver Island ook een berglandschap heeft. In kilometers valt het mee wat we moesten rijden, maar de weg was zeer kronkelig, dus veel bochtenwerk. Wel weer een prachtige route door het MacMillan Provincial Park.

Onderweg zijn we gestopt bij de Cathedral Grove. Dit is één van de laatste restanten van het oerbos dat vroeger het hele eiland bedekte. Hier staan bomen die wel 800 jaar oud zijn, ca 75 meter lang en sommige zelfs 3 meter in doorsnee! Je weet niet wat je ziet. Door een storm ruim 10 jaar geleden zijn veel oude bomen omgevallen en men heeft eigenlijk alles laten liggen hebben we het idee. Hier gaat de natuur volledig zijn gang. Heel indrukwekkend allemaal. Hier en daar is een gedeelte van een boomstam weggezaagd om het wandelpad in stand te houden. Op de parkeerplaats vonden we nog een hele dikke portomonee van iemand en we wisten eigenlijk niet wat we ermee aan moesten. Lokale politie? Waar zit dat wel niet helemaal? Terugleggen? Tja...dalijk neemt iemand anders hem zelf mee. Ook geen optie dus. Briefje onder de mogelijke auto van de eigenaar? Dilemma, dilemma! Toch maar even spitten in de berg pasjes die deze man had. Niets herkenbaars, behalve dat hij David heette. En toen ineens herkende Jan de man op de foto van zijn rijbewijs. Helaas geen vindersloon, wel een blije meneer.

Aangekomen in Tofino konden we kiezen uit 3 campings. We hebben het vermoeden dat dit vergelijkbaar is met Saint Tropez. Dan gedragen we ons ook als zodanig, we nemen de mooiste camping. Crystel Cove Beach Resort. De prijs is het helemaal waard, want het is een prachtige camping, direct aan het strand. De mooiste camping waar we gestaan hebben. Strategisch plekje uitgezocht vlakbij het speeltuintje. Daarna de aanbieders afgegaan voor Whale Watching en Bear Watching. Dat bleek niet onverstandig om te doen want de prijzen variëren nogal. We wilden niet een al te grote boot want als je dan in het midden zit, zie je precies niets. Dan wil je het liefst je buurman overboord gooien om ook een walvisje te spotten en fotograferen.

Bij nummer 3 besloten we te boeken voor een Whale watch excursie. De beren excursie laten we voor wat het is. Blijkt dat je blij mag zijn als je 2 a 3 beren ziet. Nou dat geloven we dan wel. Het 'was not ment to be' zeg maar.

We gaan snel slapen, want we moeten vroeg op! Om 9.45 uur moeten we in de haven zijn.

Mama

Nou dat zal wel spannend worden,je hebt helemaal gelijk om voor de walvissen te gaan,je weet niet wat je ziet als er zo`n staart boven water komt,ik ben benieuwd wat die gastjes er van vinden.
Ik ga gauw de foto`s bekijken.