jsmtincanada.reismee.nl

Whistler

Vroeg vertrokken, al om 9.00 uur. Dat hebben we nog niet eerder gered. Onze bestemming zou Whistler worden. De route daar naartoe was weer super mooi, weer een totaal ander landschap. Een ruig, maar groen landschap en het was veel stuurwerk voor Jan. Veel bochten, stijgen en dalen. Onderweg nog een White-tailed Deer gespot en een bepaald soort vogel, een Gray Jay. Dit waren toch tamme vogeltjes, ze aten bijna uit de handen van Mike & Tymo. Ook kwamen we nog langs een rivier waarin meer forellen (althans dat denken we) zaten dan water. Stinken daar.....niet normaal. Er zaten ook heel wat dode vissen in het water, vandaar die lucht.

We waren al vroeg in Whistler en hebben gelijk de camping gereserveerd. Een prijzige camping dit keer. Ook dat verschilt als dag en nacht. Soms denk je, dit zal wel een dure camping zijn en dan valt het heel erg mee. De prijzen variëren van 20 dollar tot 55 dollar. In euro's is dat ca 13 tot 35 euro. Daarna lekker naar het centrum gegaan. Whistler is erg leuk, mooi en schoon. Je wordt hier in elke winkel ermee geconfronteerd dat de Olympische Spelen in 2010 in Canada (Vancouver en Whistler) gehouden worden. Daar gaan ze heel commercieel mee om. Je kunt zelfs al een soort tour boeken om de bobslee baan te bezichtigen. En dat is niet goedkoop en we denken dat het tegenvalt, dus doen we dat ook niet.

Wat heel frustrerend was is dat we eigenlijk lekker een biertje op een terrasje wilde drinken. Het is wederom mooi weer, maar ja, we kunnen moeilijk de kinderen even aan een boom vastbinden. Dat was balen hoor. We moesten echt zoeken naar een terrasje waar we alleen koffie konden drinken, die zijn er niet zoveel. Dus maar kwijlen naar al die mensen die wel lekker zo'n witte kraag naar binnen slurpten.......Wel even langs de liquor store gegaan om zelf bier te kopen. Ook nog een paar nieuwe crocs gescoord voor Tymo want die zijn duidelijk goedkoper dan in Nederland. En als verrassing mocht mams een paar crocs sandalen gratis uitzoeken. Ik heb hele leuke met een hak genomen. Ik was totaal verbaasd van deze actie want die sandalen waren normaal gesproken 55 dollar! Soms kan ik als een kind zo blij zijn..........

Zo dat was het weer even, nu nog geen idee wat we morgen gaan doen.

Tot snel.

PS Snelle internetverbinding vanavond, dus we gaan snel nog wat filmpjes uploaden. Dit loopt nl. vaak vast.

Patricia

Ha SJMT,
Wat een leuke verhalen weer. Dat je op de foto bent gegaan met je Aon collega's. Kun je echt niet van je werk loskomen.
Word je al emotioneel over het feit dat het einde van de vakantie in zicht komt. Ik zelf hecht me altijd aan mijn camper en alles wat daar bij hoort. In die 4 weken wordt het toch je thuis.
Geniet nog van de laatste dagen, bezoeken jullie Vancouver nog? De camping dicht bij het vliegveld ligt precies onder de aanvliegroute van de vliegtuigen, maar je kunt er wel makkelijk met het openbaarvervoer de stad in.
Veel plezier,
groet, Patricia