jsmtincanada.reismee.nl

Mount Revelstoke National Park

21 september

Pfff we waren blij dat de nacht voorbij was. Tymo heeft zelfs een fobie opgelopen van die vreselijke harde toeters, hij ging 's nachts steeds huilen. Als hij nu weer een trein hoort die zo'n geluid maakt dan gaat hij ook huilen en kijkt heel angstig. Ik kan niet aangeven hoe hard dat ging. Dat moeten ze echt 50 km verderop ook gehoord hebben. En om jullie een idee te geven hoe lang deze treinen zijn, hebben we er 1 op de foto gezet.

Vanochtend richting Yoho National Park gereden en vervolgens Glacier National Park. Het was de bedoeling dat we naar de Wapta Falls gingen. Op de één of andere manier hebben we deze gemist. Begrijp het nog steeds niet. Ik zat vast te fantaseren over onze bruiloft haha. Toen maar besloten door te rijden naar Revelstoke. We wilden een goede camping en degene die we onderweg tegenkwamen hadden geen electriciteit en dat willen we liever niet meer. Onderweg nog een wandeling gemaakt bij de Skunk Cabbage Trail. Volgens informatie zouden hier veel bevers en vogels zitten. Die hebben we niet gezien! We zijn welgeteld 2 rupsen tegen gekomen, waarvan 1 meer dood dan levend. Wel hele vreemde want het leek een beetje op een Maja-de-Bij rups.

Revelstoke lijkt ons een leuke plaats. Morgen gaan we het eens verkennen.

22 september

Eindelijk een nacht doorgeslapen, heerlijk zeg. De temperatuursverschillen tussen dag en nacht worden steeds groter. Gisteren en vandaag was het overdag behoorlijk warm, zo rond de 24 graden. En 's nachts hebben we al nachtvorst gehad. Gisteren hadden we ook besloten om vandaag een rustig dagje ervan te maken en hier in Revelstoke nog een overnachting te doen, op een andere camping weliswaar. De camping die we hadden lag op zich wel mooi, maar alles was behoorlijk gedateerd en ook de schommels vertrouwden we niet echt. Dus als eerste hebben we een andere camping bekeken en die bleek vele malen mooier en rustiger. Ze adverteren er zelfs mee dat gasten geen last hebben van de trein! We hoefden niet lang na te denken, hier gaan we staan!

Vanochtend zijn we gaan zwemmen in het plaatselijke zwembad. Enorm rustig daar, je vraagt je gelijk af of dit wel rendabel is Er waren hooguit 10 personen in het zwembad, inclusief ons 4tjes. De badjuf, die toch niets te doen had, opende voor Mike de glijbaan. Hij kon naar hartelust glijden, want hij was de enige die ervan af wilde. Jan ging in 1e instantie met hem mee omdat het een redelijk lange glijbaan was. Maar deze glijbaan was zo veilig, hier kun je niet uitvallen of verdrinken. Aan het einde kom je op een lang recht stuk uit, dus je plonst niet in het water. Toen kon hij naar hartelust glijden, hij had de glijbaan compleet voor zichzelf. Daarna zijn we nog even het dorpje in geweest en toen naar de camping gegaan. 's Avonds kampvuurtje en genieten maar.

Riet Souer

Hallo campeerders, ik lees dat alles nog goed gaat, de nachten alweer kouder worden, dan zijn jullie in ieder geval al gewend aan kou, want hier worden de dagen korter en de nachten frisser, maar overdag mogen we niet mopperen. Leuk dat Mike zijn eigen camera heeft misschien zien we er een paar van zijn hand afwachten. Ik denk dat het toeristenseizoen ook al aardig aan het afbouwen is of gaat het daar het hele jaar door? Mooie natuuropnames, ja die treinen dat is niets en vooral in zo'n landschap dan resuneert het nog meer.
Weer bedankt voor de mooie verhalen met bijgaande foto's. Nog veel genoegen verder en geniet.
Geef de kids een high-five van Tante Riet.

ben en sandra

hé hallo, we zijn klaar met lezen en zien dat je pas bij 21-9 bent. Het is al 24-9 vandaag. Kom op, het is net als gtst, we willen weten hoe het verder gaat.

Leuk om jullie straks in Schiedam weer te zien en alle verhalen live te horen. Zal best lachen worden.