jsmtincanada.reismee.nl

Lake Louise en Banff

Wat een superleuke en ook hilarische reacties hebben we van jullie gekregen op ons voorgenomen huwelijk. Bedankt daarvoor, erg leuk. Weten we ook gelijk dat ons verslag gelezen wordt!

We hebben niet zo goed geslapen. Langs deze camping ligt een spoor en daar gaan de hele nacht door ellenlange treinen langs met ik weet niet hoeveel wagons. Hier wordt veel per trein vervoerd omdat in dit gebied commerciële vrachtwagens hier niet mogen rijden. Waarom ze het doen weet ik niet, maar als ze langsrijden dan toetert (noem je dat zo???) hij ongeveer 6 a 8 keer. Geen kans dat je hier doorheen slaapt zo hard klinkt dat. En dan sta je dus gebroken op met de wetenschap dat je vanavond nog een nachtje op deze camping staat!

Vanochtend naar Lake Louise gereden. Volgens velen het mooiste meer hier in de National Parken. Of wij er nu onbewust heel veel van verwachtten weten we niet, maar we vonden het niet het mooiste meer. We hebben al veel mooie meren gezien en Lake Louise was er absoluut 1 van, maar niet de mooiste. Naast het meer staat een afschuwelijk groot hotel wat wij echt zonde vinden. Het mondaine hotel past absoluut niet in de omgeving. Maar omdat dat vermoedelijk de enige plek was waar we koffie konden drinken, zijn we naar binnen gegaan. Nou dat heeft nog even moeite gekost om een ordinair bakkie koffie te krijgen. Dachten we in de 'Saloon' wel koffie te kunnen krijgen, kregen we gelijk menu's voor onze neus. We hadden net ons ontbijtje op dus dan zit je daar....Meestal laten wij het dan maar gebeuren en bestellen we uit fatsoen iets van de kaart, maar dit keer deed de baklucht me echt geen goed en besloot ik ons te excuseren en zei dat we eigenlijk alleen een kopje koffie wilden hebben. De kleurplaten lagen inmiddels ook voor Mike & Tymo klaar.....Die begrepen er natuurlijk niets van, ze wilden kleuren! Afijn, ons toch wel enigszins ongemakkelijk voelend, dropen we af, op zoek naar de Brasserie. De lekkere koffie maakte alles weer goed.

's Middags zijn we naar Banff gereden. Van veel vakantiegangers, maar ook van de familie van Jan, hadden we gehoord dat Banff niet zo heel veel voorstelde. Dat hebben we aangenomen en besloten daarom daar niet te gaan overnachten. Goede beslissing want Banff valt inderdaad een beetje tegen. Dat komt waarschijnlijk omdat we al in Jasper zijn geweest. De meeste vakantiegangers beginnen in Banff en eindigen in Jasper. Wij hebben dat precies andersom gedaan. We hebben even gezellig gewinkeld, maar meer ook niet. Veel souvenirs winkeltjes, juweliers en restaurantjes.

Wisten jullie eigenlijk al dat wij onze eigen Joop van Tellingen bij ons hebben? We hebben Mike een eigen fototoestel gegeven omdat we gemerkt hadden dat hij het zo leuk vindt om foto's te maken. Nou hij schiet heel wat af, vooral ook van zichzelf, je komt niet meer bij. Inmiddels weet hij ook hoe hij filmpjes kan maken. Van de meest gekke dingen maakt hij een foto. Zo was hij helemaal blij dat hij eindelijk een auto had gefotografeerd tijdens het rijden. Soms wil hij ook dat we voor hem poseren. Leuk he?

Ik zit momenteel buiten voor het postkantoor dit verslag te updaten.Ik kan jullie zeggen dat het momenteel rond het vriespunt is en ik zit op een stenen bankje. Mijn billen zijn inmiddels bevroren! We gaan vandaag richting Glacier National Park. De voorzieningen worden er niet beter op in deze National Parken. Dat vinden we wel een nadeel. Ik ga gauw terug naar de camper om te ontdooien.

Vele groeten van ons.

mama

Ach jongens dat moet je ook meemaken,je hebt natuurlijk al zo veel mooie en leuke dingen gezien,dan kan het niet anders dan dat er ook iets tegen kan vallen.Maar niet getreurt er komen vast nog veel mooie plekjes.Ja ik wist dat Mike een fototoestel had gekregen en ben reuze benieuwd naar het resultaat.Vraag maar of hij een mooie foto voor Oma wil maken.Nou lieverds ik ga nog even de foto`s bekijken.
Dikke XXXXX

Rene & Jolanda

Hidehi campers!

Eindelijk..... een berichtje van ons! Wat hebben jullie het naar jullie zin zeg! En uiteraard gefeliciteerd met jullie a.s. huwelijksplannen. Het moest er toch een keer van komen! Heel leuk allemaal. Leuke foto's en geweldige verhalen. Een uitkomst om jullie reis te volgen. We wensen jullie nog veel reisplezier in jullie mobile home.
Dikke kussen van ons, bye bye, zwaai, zwaai