jsmtincanada.reismee.nl

JA, JA en nog eens JA

Ik ben helemaal blij en super gelukkig want Jan heeft me ten huwelijk gevraagd! Zo dit moest ik als eerste even kwijt. Het hoe en wanneer lees je hieronder.

Vroeg opgestaan want we hadden een druk programma. Vanochtend eerst met de kabelbaan de Whistlersberg opgegaan naar ca 2700 meter hoogte. Dat was een stukje kouder, ineens slechts 10 graden. Je kon bovenop nog een klim te voet maken maar dat was zo zwaar dat we na een paar honderd meter al stopte. Ik werd heel duizelig, waarschijnlijk door de lucht. Vanaf de berg had je een prachtig uitzicht over de nationale parken, de bergen en de meren. En toen gebeurde het! We stonden op een grote rots en Jan ging op zijn knieën. Ik had niets door want hij vroeg of ik hem een handje kon geven omdat hij met Tymo op zijn rug door zijn knieën was gegaan voor een foto. Maar toen hield hij mijn handen vast en vroeg me ten huwelijk. Ik vroeg nog of hij een geintje maakte (tja de zenuwen gierden door mijn lijf) en moest een flinke traan laten. Nou is dit niet romantisch? Ik krijg weer een grote grijns op mijn gezicht als ik er aan terug denk. Mike begreep er niets van waarom ik huilde. 'Wat is er mama'? En vervolgens werden wij, door notabene een Nederlands echtpaar, gefeliciteerd. Zij (Wilma) had door dat Jan mij ging vragen en ze heeft van afstand zelfs foto's gemaakt die ze ons gaat mailen. Voor mijn gevoel waren Jan en ik de enige op die berg toen, maar niet dus. Is dat wat! En het wordt nog gekker.......de vrouw blijkt ambtenaar van de burgerlijke stand te zijn, dus ze trouwt stellen! We overwegen nu sterk haar te vragen voor onze trouwdag, want dit kan toch geen toeval zijn? Ze had een lekkere babbel, dus dan ben je in ieder geval verzekerd van een leuk iemand, en op de één of andere manier heeft het iets. Jullie begrijpen het zeker wel, 18 september staat in mijn geheugen gegrift. Voordat Jan me vroeg heeft zelfs iemand een leuke familie foto gemaakt op de bewuste rots. Uiteraard staat deze op de site. En je begrijpt natuurlijk al dat die rots inmiddels is omgedoopt tot The Mostert Rock!

's Middags zijn we naar de Maligne Canyon gegaan waar we een deel van de wandelroute hebben gelopen langs een waterval die daar min of meer tussen de rotsen is uitgesleten. Dit was halverwege de route die we moesten nemen naar het Maligne Lake waar we een boottocht zouden gaan maken. Onderweg was er nog een kleine opstopping langs de weg. Als je dat ziet dan weet je haast wel zeker dat er iets van wildlife te zien is. En ja hoor, wij (ook kudde-dieren) stopten natuurlijk ook en zagen we een Moose tussen de bomen.

Het Maligne Lake is super mooi, het water heeft een groenige/turqoise kleur en je maakt een stop bij Spirit Island. We hebben heel wat foto's gemaakt en zullen een paar mooie op de site zetten.

Morgen gaan we richting Lake Louise. Helaas is het zo dat we dit stuk in 1 keer moeten rijden, dat is ca 230 km. De campings die we tegenkomen zijn al gesloten. Het seizoen raakt een beetje op zijn eind en we vinden het jammer dat we nu gedwongen worden zo'n lang stuk te rijden in een gebied waar zoveel te zien/doen is. Maar het is niet anders.

Vanochtend hebben we onze ouders gebeld met het goede nieuws. Kon natuurlijk niet zo zijn dat zij dit via dit reisverslag moesten lezen. Nu zitten we in een internetcafe dit verslag te uploaden en gaan zo weer verder.

Vandaag staat er veel wind en het regent licht, dus eigenlijk een prima dag om te rijden.

Veel liefs van ons.

Reacties

Reacties

Mama en Papa

Ik was en ben nog een beetje van slag,wat een geweldig nieuws!!!!!!!Ik ben hardstikke blij want dat betekend toch dat het wel goed zit bij jullie.Dus nogmaals VAN HARTE GEFELICITEERD.En misschien een beetje dom,maar wat is een Moose,toch een soort eekhoorntje zeker?Lieve groetjes en hele dikke XXXXXX
van Papa en Mama

Lia

Wat gaaf!!! Gefeliciteerd, hoor! He Shirley, dat had je zelfs in je dromen nooit gedacht! Dit maakt jullie reis nog meer bijzonder. En waar vindt de wedding plaats? In Canada of 'gewoon' Schiedam?? Ik weet het zo net nog niet na het lezen van die enthousiaste verhalen..... Veel plezier daar nog! Groetjes, Lia

Sandra en Arnold

Ik had het al ge-sms-ed. Kwee niet of je deze al hebt ontvangen want je hebt waarschijnlijk geen bereik. SUPER gefeliciteerd, je wilde heel graag trouwen, geweldig hoor, Shirley Mostert, hihi klnikt echt wel hoor!

Dikke kus....

ps. mama belde me en zei Shirley heeft gebeld, ze heeft leuk nieuws...ik ehhhhh is ze zwanger??? hihi ja je weet maar nooit wat de berglucht met je kan doen....

adri en astrid

Wat leuk buurtjes!
Ik zie allemaal felicitaties richting Shirley gaan, maar Jan erg leuk en gefeliciteerd! Samen natuurlijk.
(wij zijn 19 sept 37 jaar getrouwd...)

Leuk dat jullie het zo gezellig hebben. Genieten dus
groetjes
Adri en Astrid

ome rinus

zo.n geweldige reis met als hoogtepunt een huwelijks aanzoek het kan niet meer stuk zeggen we dan
van harte met het voornemen geniet nog steeds van alle berichten en foto,s ga maar lekker door met genieten

Dennis, Monique en Guido

Nou tortels, ik heb ook een sms gestuurd, maar wellicht ook niet ontvangen. Ik heb het nieuws met een bonkend hart ontvangen. Mama liet het een beetje spannend, en mijn schot voor de boeg was ook een zwangerschap, maar daarna vroeg ik heel angstig: ze gaan toch niet emigreren? Pff, gelukkig gaan jullie 'gewoon' trouwen!! Nou, ik ben echt heel blij voor jullie, die Jan is ook echt een romanticus. Dan is het huisje boompje beestje verhaal bijna compleet, die labrador komt vast ook nog wel een keer hahah.
Nou, de komende twee weken kan al helemaal niet meer stuk voor jullie. Lekker terugdenken aan dat romantische moment, omringd door jullie kinderen.
Nog een fijne tijd!
Liefs Dennis, Monique en Guido

Astrid

Hoi Jan, Shirley en Kids, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Romantischer had het niet gekend het aanzoek. Goed gedaan Jan. :-)
Je straalt altijd al het geluk uit met je gezinnetje, en nu gaan jullie de liefde voor elkaar bezegelen.
Van harte.

groetjes,

Anja en Richard

Hoi Tymo en Mike.

Wat lezen we nou, gaan papa en mama trouwen....... geef ze maar een dikke kus van ons en gefeliciteerd.

Geweldig Richard en Anja

PS. Jan, ik dacht dat je alleen voor je Kever op je knieen zou gaan.

Riet Souer

Wat een geweldig nieuws zeg van harte gefeliciteerd, en wat leuk ouderwets op zijn knieën, die Jan is een echte romanticus, zuinig op zijn.
Ik geniet van jullie verhalen met de foto's, hebben de kinderen het ook nog steeds naar hun zin?
Groetjes van Riet S.

ome john

kippevel,harde tepels en een traan van emotie en geluk........... wat leuk dat jullie gaan trouwen errug leik gefeliciteerd namens ons 3tjes veel plezier nog en o ja voor ik ut vergeet ik heb een mooje jurk aan de zaak voor weinig hahahaha

André & Marloe

Wat een verrassing! Gefelicitteerd & heel veel plezier nog daar! Ja, Ja...'t blijft een man vol verassingen. En je ziet het..in sommige dingen is ie niet zo snel maar eh, het komt wel he !!! heel erg gaaf voor jullie beiden.
Geniet nog maar even de laatste weken en we komen wel een paar avonden foto's kijken en verhalen horen.


Groetjes,
Dré & Loe

suzan

Nou Shir, je hebt het voor mekaar hoor!!! Je doet er ook alles aan hé, om via deze site ook een berichtje van mij te ontvangen hihi......
Lieve Shir en Jan van harte gefeliciteerd met dit voorgenomen huwelijk, wordt vast een super dag met 2 van die leuke bruidsjonkertjes!
Geniet nog lekker van deze geweldige reis!!!
Dikke kus Suus

Erwin

Hey Jan & Shiryley, van harte gefeliciteerd! De reisverhalen zijn al heel leuk om te lezen, maar dit is wel erg leuk! Heel veel plezier nog, en ik zal er nog eentje nemen op jullie geluk ;)

Radha

Hi Tortelduifjes,

Van harte gefeliciteerd..
dat jullie samen nog vele spannende en leuke reizen zullen maken.. Dit is er natuurlijk 1 om nooit te vergeten..

fijne dagen nog..

Collega's HR

Hiep Hiep Hoera voor het bruidspaar!!! Wat een geweldig romantisch bericht. Gefeliciteerd!!!
Zo leuk om al die verhalen en foto's te zien en te lezen. Leuk om te zien dat die rugdrager zo goed van pas komt.
Geniet van al het moois en lekker gaan fantaseren over jullie aanstaande huwelijk.

Veel groeten,

Ester, Jeannette, Valentina, Chantal en Eline

Cyntje

he Shir, wat een romanticus, echt leuk voor jullie!
het maakt het toch wat echter,je bent een hele lieve meid dus begrijpelijk dat hij je wil trouwen.
de verhalen foto's en video's zijn erg leuk en wat een natuurschoon, onvoorstelbaar.
het is zeker een land dat we een keer gaan bezoeken, knuffel Cyntje.

mirjam

Ja en ja en nog eens ja, natuurlijk zeg je geen nee.. Jullie kunnen je geluk niet op en ik gun het jullie zo.
Jullie zijn een fantastisch stel, lief , oprecht, jullie hebben 2 lieve kinderen en elkaar en dat is zoveel waard. Gefeliciteerd en wanneer is de bruiloft????
dikke zoen mirjam

Sandra

YIHOEEEEE!!!!!!! Gefeliciteerd met zn 4-en...wat een super nieuws.....heeft die Janneman het toch nog gedaan, we zijn trots op je Jan!! En romantischer kan gewoon niet, gaat zelfs mijn Ron niet lukken hahahaha.
Nou we weten natuurlijk niet wat de plannen gaan zijn maar we zullen voor de zekerheid alle trouwmagazines alvast tevoorschijn toveren..hahaha.

Groetjes, Sandra & genietse!

Theo

Wat leuk, gefelicteerd Shirley
dat is met recht een Mega Marriage Message from
Mostert Mountain !

Annemieke

Lieve luitjes,

Gefeliciteerd! Maarre, niet stiekum daar trouwen hoor!
Wij willen feest!!!

xxx

hans en tiny

gefeliciteerd met het aanzoek van jan,wordt hij eindelijk serieus,dit aanzoek is wel heel romantisch.en volgens ons heeft hij met de ambtenaar van de burgelijke stand onder een hoedje gespeeld, nu nog hele fijne dagen toegewenst
de buurtjes

Ard en Jolanda

Ongeloofelijk wat een romanticus ben jij Jan als een jonge God de Mostert Mountain beklimmen en de ontberingen van de koude ten strijde gaan en boven aangekomen met volle energie de hand vragen van Shirley helemaal Top .
Van harte gefeliciteerd en nog zeeeer veel fun daar en geef the boys een lekkere knuffel van ons.

groetjes Ard en Jolanda

gerrit en ineke van der windt

van harte gefeliciteerd nog een heel fijne vac heel apart gedaan jan kom gezond en wel weer thuis he in ons dorp grtn gerrit ineke en djimmy

ben en sandra

hé verliefde vakantiegangers,

we zitten lekker met een bakkie thee jullie verhalen, foto's en videootjes te kijken. Dat het mooi is, weten we. Maar dat jullie zo veel moois allemaal in één reis zien, is wel heel bijzonder. Het ziet er echt geweldig leuk uit. En leuk om dan op die filmpjes jullie stemmen erbij te horen.

We zagen eerst de foto's ja, ja, ja. We dachten nog wat zullen ze daar bij die berg dan gedaan hebben. Gelijk op zoek naar het verhaal achter de foto. Nou, wat een nieuws joh. Hartstikke leuk. Grappig dat je eerst nog even voor de zekerheid vroeg of Jan geen geintje maakte.

Het is wel een vakantie vol belevenissen zo. Om nooit te vergeten. En leuk weer een feestje in het vooruitzicht. Ga morgen meteen de stad in, kleren kopen ;)

veel plezier nog en geniet van elkaar.

x van ben & san

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!