jsmtincanada.reismee.nl

Alberta

Vandaag zijn we via de Crownest Pass Alberta ingereden. Al snel kwamen we erachter dat dit een heel ander landschap is dan British Columbia. Het is een heel vlak landschap en dan is het ook nog eens redelijk droog. Je ziet hier ver van de weg veel ranches liggen maar meer ook niet. Dit deel van Alberta is voor ons noodzakelijk te rijden om bij de neef en nicht van Jan te komen. Zij wonen links boven Edmonton. We willen nog wel even naar Edmonton gaan, maar dat plan kan ook zo weer veranderen. Rond de middag stopten we in het gehucht Longview. Echt bizar hoe klein deze dorpjes zijn en wij hebben het idee dat de tijd hier stil heeft gestaan. Wat wel opvalt is dat er hier heel veel motorrijders zijn. We dachten even lekker iets te drinken en eten. Ik zag een leuk terrasje en we gingen naar binnen om met dezelfde vaart er weer weg te gaan. Bleek het een café te zijn waar je dus absoluut niet met kinderen mag komen. De Harley Davidson clan, die ook aanwezig waren in de bar, zeiden nog tegen de serveerster 'they look they are old enough to eat!'. Sta je toch ineens vreemd te kijken. Achteraf wisten we dit natuurlijk wel, maar geen seconde bij stil gestaan toen we daar naar binnen gingen.

Afijn, het 2e en tevens laatste terrasje bleek ook geen succes. Ik wilde voor de kinderen een pannenkoek bestellen, maar dat kon niet meer na 11.00 uur. Alleen hamburgers! Je moest binnen bestellen, dus toen ik buiten verslag uitbracht van de aangeschoten en onverschillige iets oudere dame die over de bar hing, zijn we ook daar maar weggegaan om vervolgens gewoon wat te eten en drinken in ons campertje. Het is een ideaal ding hoor. Redelijk grote koelkast en grote vriezer waar je heel wat op voorraad kan hebben. Er zit zelfs een combi magnetron in, dus heel compleet. Toch jammer dat die vaatwasser er niet in zit..................

Toen we vervolgens een camping gingen opzoeken kwamen we in een provincial park terecht. Hier kon je zelf een plekje uitzoeken en vervolgens geld in een envelop stoppen en in de brievenbus doen. We stonden pal in de zon (erg warm vandaag!), geen water, geen electriciteit en we zaten niets dan stof te happen van de voorbij rijdende auto's. Ook geen succes dus. Na even zoeken op de kaart en spittend in de diverse folders zijn we nog een stuk verder gereden. Een camping met 145 plaatsen, nou daar moest nog wel plek zijn. En inderdaad, er was nog precies 1 plek. Erg in trek dus deze camping. Het ontgaat ons alleen waar het ‘m in zit. Het is een prima en nette camping met alle faciliteiten maar het ligt ergens achter een industriegebied. Maar goed, wij hadden het vandaag wel gehad. Kan niet altijd even fantastisch zijn toch? We hebben om alles wel moeten lachen.

Morgen gauw weer verder. Ben benieuwd of we op tijd wakker worden want de kinderen kunnen de slaap maar niet vatten. Het is nu 22.45 uur!!

Tot snel!

Mama

Ja jongens dit moest je ook meemaken toch?
Het is niet allemaal luxe,maar gelukkig blijven jullie wel lachen.Dat de kinderen niet in die tent mochten vind ik wel bizar maar dat schijnt daar normaal te zijn.Verder dan maar en een goede reis.Groetjes en dikke xxxxxxxxx van Papa en Mama

Janet&Henry

hoi Jan,Shirley,timo en Mike,

wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken! moet erg lachen om de manier waarop de verhalen worden geschreven...hou wel van die humor..en..kan mij die situaties dan ook voorstellen. volgens Henry en mijzelf is het een vakantie om nooit te vergeten! wij vinden het erg leuk om jullie te "volgen"en dat blijven we ook doen hoor! veel plezier nog en tot de volgende "babbel" xxxxJanet en Henry

ome rinus

wat een ontdekking reis is dat voor jullie maar ook voor ons. ik zie in mijn fantasie zo ook een beetje
ga zo door en maak film of foto's dan zien we dat nog wel is goeie voortzetting van deze mooie reis
groeten tante ger en ome rinus

Cyntje

He luitjes, wat ziet er weer leuk uit!
Sommige situaties zijn echt hilarisch, the look old enough too eat!
Vond je het niet eng zo met al die HD riders?
Fijn dat de kids het zo leuk hebben, op de foto's zien ze er echt uit als globetrotters.
Nog veel plezier, en tot horens, knuf Cyntje.

Sandra

Howdy!! Zit hier echt te genieten van jullie verhalen, je kunt er bijna een boek van maken...echt leuk! Ben blij dat alles goed me jullie gaat en tja beetje jammer van je stoel...ik zou het gewoon van zn volgende vaderdagskadootje afhalen hahaha. Nou ik wacht gewoon weer op het volgende verhaal...tot gauw en genietse daar! Groeten San

Patricia uit Fehraltorf

Ha Jan, Shirley en kids,

Wat herkenbaar van die bar. Wij hadden precies het zelfde. Ben je Hilbert van der Duin al tegen gekomen, of was het toch een ander? Die heeft een ranch in Alberta en daar sturen ze van Unox rookworsten naar (hahaha). Gaan jullie nog naar Yellow Stone in America? Aimee is helemaal jalours op jullie. Zij at in Canada en America altijd heerlijk glutenvrije wafels. En heeft het daar nu steeds over als ik iets over jullie reis vertel.
Mochten jullie weer terug gaan naar plekken waar beren zitten etc, probeer dan det voor zonsondergang wat rond te rijden, dat zijn vaak de beste momenten om beren te zien.
Nog heel veel plezier. Patricia