jsmtincanada.reismee.nl

Fort Steele en Kimberly

10 september

Vandaag was een stralend zonnige dag. Heerlijk vakantieweer. We zijn naar Fort Steele Heritage Town geweest. Erg leuk met weer heel veel historische gebouwen die ook weer Western-achtig aandoen. Er is daar nog een oude stoomtrein in bedrijf en uiteraard hebben we hier een ritje mee gemaakt. De jongens vonden het net als wij geweldig. Op het terrein zijn nog heel veel winkeltjes in bedrijf, o.a. een bakkertje. Natuurlijk een kopje koffie met overheerlijke White Brownie gegeten en Jan een Cranberry Pie. De medewerkers lopen ook in historische kleding en je krijgt echt een beeld van hoe eea er vroeger uitzag. De plaatstelijke tandarts was gelukkig gesloten. Als je die instrumenten ziet dan ben je blij dat je niet in die tijd hebt geleefd!

We waren zo moe van de middag lopen dat we ook maar op de camping bij Fort Steele zijn gaan staan. Een klein speeltuintje voor de kids, dus helemaal leuk (.....totdat ik ze weer zag nadat ze in de zandbak hadden gespeeld........).

11 september

Vlakbij Fort Steele ligt ook een ski gebied. We zijn naar het plaatsje Kimberly geweest. Dit is een klein dorpje waarbij je het idee hebt dat je in Duitsland bent. Men noemt het hier ook het Beieren van Canada. De Bratwurst en Apfelstrudel waren hier in grote mate aanwezig (vandaag geen SAS-dag, dus dit laten staan). Wel een toeristisch fotootje gemaakt bij de koekoeksklok.

Vanavond staan we op Mountain Shadows Campground in Sparwood. Over enkele kilometers gaan we British Columbia verlaten en rijden we Alberta binnen. Van veel mensen die we spreken is dit een stuk vlakker gebied dan we tot nu toe hebben gehad. Inmiddels zijn we ook een tijdzone gepasseerd en is het tijdsvershil nu nog 8 uur vroeger met Nederland.

Oja......vanavond zitten we lekker voor ons kampvuurtje, verder pikke-donker, stort Jan door zijn stoel heen (herkenbaar Peter? Bologna?). Ik lag dubbel en heb alle beren wakker gemaakt van het lachen. Gelukkig hier alleen maar kleine eekhoorntjes gezien. Wel balen, want nu hebben we nog maar 1 stoel.

Mama

Nou ik hoef mij niet af te vragen of jullie het naar jullie zin hebben,en tot dusver hebben jullie geen spijt denk ik.Is er geen mogelijkheid dat Jan aan een andere stoel kan komen?Want je moet nog een poosje verder.De foto's zijn erg leuk en ik beleef het een klein beetje met jullie mee.
Dikke XXXXXX voor allemaal
Papa en Mama

ome rinus

nou globetrotters jullie hebben het leuk voorelkaar
fijn dat alles zo leuk is (ook de stoel)
geniet maar lekker hoor zeker veel gefilmt en foto's ge-
maakt? nog veel fun doeiiiiiiiii

Riet Souer

Hallo allemaal,
weer leuke plaatsen aangedaan, zit je echt te wachten totdat er een beer achter je staat Shirley? Jammer van die stoel van Jan maar een optie is een stoel uit de camper die staan toch los?
Verder weer veel genoegen in Alberta, het is zeker wel een behoorlijk ruig gedeelte van Canada waar jullie zitten, nu ik lees het wel weer. Riet S.