jsmtincanada.reismee.nl

Een teken van leven...

Hallo allemaal,

Een teken van leven.....want we hebben een paar dagen diep in de bergen gezeten waar we totaal geen bereik hadden met onze telefoons, laat staan dat we op internet konden. Net zijn we gestopt om te shoppen in het plaatsje Nelson.Leuk klein stadje waarbij je soms het idee hebt dat je op een filmset loopt. Sommige dingen zijn heel herkenbaar uit films.

Hier hebben we af en toebereik op een onbeveiligd netwerk, dus snel nog even een berichtje voorde thuisblijvers. Straks gaan we weer verder de bergen in en denken dat we ook dan geen bereik zullen hebben.

De eerste paar dagen hebben we 's avonds veel regen gehad dus buiten zitten zat er niet in. We komen echt op de mooiste plekjes en tot nu toe staan we op campings direct aan een meer en meestal ook met een plek aan het meer. Dat is echt geweldig. De kampeerplekken zijn hier, net als het land zelf, behoorlijk ruim. De afgelopen 2 avonden hebben we buiten kunnen zitten aan ons kampvuurtje. Dan zit je ergens in de middle of nowhere, is het aarde donker en zie je niets anders dan je eigen vuurtje. Dan bekruipt mij (Shirley) wel eens het enge idee dat er een of ander beest ineens voor me kan staan. We zitten in een gebied waar dat niet ondenkbaar is. Ik kreeg het de 1e avond een beetje op mijn heupen toen ik iedereen naar binnen zag gaan (dat doen ze toch niet zomaar?). Als ikvoorzichtig aan Jan vraag of hij het niet eng vindt krijg ik een geruststellend 'welnee' dus zet ik me er overheen (uh...probeer het). Stiekum ben ik toch opgelucht als we uiteindelijk naar binnen gaan.

Tot nu toe hebben we alleen nog maar wilde hertjes gezien een een paar piepkleine eekhoorntjes. Die vallen nog in de categorie 'schattig'.

Mike & Tymo zijn een bezienswaardigheid hebben we het idee. Bijna iedereen vraagt naar de jochies en vinden ze 'very cute'. Vaak zijn ze de enige kinderen en trekken dus veel aandacht. Gelukkig hebben ze nu echt iets aan elkaar en rennen en voetballen ze veel op de campings. Soms zijn ze te luidruchtig naar ons idee, maar wij maken ons daar veel drukker om dan de overige campinggasten.

We worden ook op elke camping wel aangesproken. Ze zien aan onze neus (?) dat we Hollanders zijn. Gisteren nog de avond met onze buurtjes doorgebracht en flink aan de zelfgemaakte wijn gezeten. Erg lekker, maar vanochtend toch een kleine dakschade bij mij(hoofdpijn..). De meeste mensen die we tot nu toe gesproken hebben zijn immigranten. Bizar hoeveel mensen daarvan oorspronkelijk uit Nederland komen.

Gisteren hebben we ook nog de O'Keefe Ranch bezocht in Vernon. Hier kon je zien en horenhoe deze familie rijk is geworden. De Ranch werd in de vorige eeuw uitgebreid met oa een winkel die nu ook nog geopend is, waarin een stokoud echtpaar staat in klederdracht. Echt een superleuk winkeltje vol met oude blikken en materialen. Ze verkochten er nog van alles en uiteraard heb ik ouderwetse snoepjes gekocht.

Nu gaan we verder rijden en bij de volgende camping waar we weer internet hebben zetten we er weer foto's bij! Die hebben we volop gemaakt.

Oja, de komende 2 weken staat er erg goed weer op Zoover, variërend van 23 tot 28 graden. Lijkt me heerlijk!

Vele lieve groeten van ons 4tjes.

Reacties

Reacties

Arnold

Leuk te lezen hoe het tot nu toe verlopen is. Ik mis wel wat beeldmateriaal. Hoe kijken de kinderen tegen dat wijdse land aan, hebben zij daar ook oog voor ? Goede voortzetting van de reis.

Bericht voor Arnold

Ha die Arnold, je bent ons net voor. Als je kijkt bij video's zie je dat we net 2 filmpjes hebben geplaatst. De kinderen vermaken zich hier prima, maar hebben weinig oog voor de omgeving. Als ze buiten kunnen spelen is het al snel goed. Ook hebben we net heel wat beeldmateriaal erbij geplaatst. Werk ze! Groeten, Jan

Arnold

Jan welk e-mail adres moet ik gebruiken voor mijn advies over mail en virusscanner??

Mama

Hallo Lieverds
Nou dat is allemaal wel erg spannend hoor,zit je lekker aan je wijntje kan er zo maar een beer(?) op visite komen.Ik zou lekker in mijn Campertje blijven.
Ik ben blij dat de kinderen leuk met elkaar spelen.En natuurlijk trek je veel bekijks met, ze het zijn ook lekkere knullen.Ik ben benieuwd naar de foto's.
Dikke XXX Papa en Mama

hans en tiny

hallo jsmt
zo te lezen een heel leuk avontuur,waar je veel indrukken opdoet, volgen jullie verhaal en wensen jullie verder een hele fijne vakantie, en mooi weer,

de buren

Riet Souer.

Hallo allemaal,
wat gaaf is het zo'n enorm land en inderdaad ik ken de grootte van die amerikaanse campers, kan je die van jullie in stallen(grapje).
Ik ga zo de foto's bekijken want daar moet je de tijd voor nemen.
Ik wens jullie heel veel mooi weer want dat is prettiger als je kampeert en een goede reis.
Groetjes van Riet S.

Cyntje

He the Canediens of hoe je het ook schrijft!!!!
Wat een leuke foto's volgens mij hebben jullie het helemaal gezellig!
Voldoet het land een beetje aan de verwachting!
Het ziet er in ieder geval prachtig uit, wat een natuur en volgens mij ruikt het daar altijd fris.
Kijken jullie wel uit met wilde dieren? Goed bij het kampvuur blijven hoor, daar zijn zijn ieder geval bang voor.
Heel veel fun nog en tot horens, knuf Cyntje

Monique

He lieverds,
Wat een spannende verhalen zeg. Ik zou ook lekker in mijn campertje blijven, of in ieder geval een geweer kopen..... Dus doe een beetje rustig aan met die wijn, anders ben je niet alert genoeg haha
Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben! En wat leuk dat je die snoepjes voor mij meeneemt naar Nederland.
Liefs van je (schoon)zussie xxx

jan vellinga

hallo lieve vrienden fijn dat alles goed gaat met jullie niet te veel wijn jan foto,s zijn ook mooi met mij gaat het wat minder therapie gaat niet lekker heb ook wat last van mijn geheugen maar ik doe mijn best groetjes je vriend jan

Astrid

Dit is net even anders dan de Strip in Portugal.
Ziet er goed uit allemaal.
Ik blijf jullie volgen.
Geniet er lekker van.
groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!